Czy opłaca się jak najszybsze niszczenie wież? Jak stworzyć tego stwora w League of Legends, który atakuje wieże?
Skoro w tej grze chodzi o to, żeby doprowadzić do zniszczenia wrogiego Nexusa, to trzeba się skupić na tym, aby padały kolejne wieże. Tylko czy to powinno być twoim celem od pierwszej minuty? Niekoniecznie.
Jeżeli doprowadzisz do szybkiego zniszczenia wieży w swojej alei, to twój przeciwnik prawdopodobnie będzie się starał zamrozić linię bliżej swojej kolejnej wieży. Nawet przy odpowiedniej wizji będziesz się narażać na wizytę kolejnych członków przeciwnej drużyny. Alternatywnie, możesz podkradać dodatkowe surowce w dżungli, na rzece lub pomóc swojej drużynie w innej części mapy. W praktyce będzie to oznaczało zejście na inną aleję, walkę o Rift Heralda lub smoka. W pozostałych alejach możesz pomóc w zabiciu wrogiego bohatera lub popchnięciu linii.
Jeżeli jednak przeciwnicy dysponują jakąś formą ucieczki, grają odpowiednio asekuracyjnie albo są w stanie szybko odpychać falę stworów, to prawdopodobnie nic nie zdziałasz. W międzyczasie twój przeciwnik z alei będzie cię doganiać z farmą. W takiej sytuacji skup się raczej na przerwaniu stanu zamrożenia. Więcej dowiesz się z innego mojego poradnika, dotyczącego kontrolowania fal stworów. Im późniejsza faza meczu, tym trudniej o sytuację, gdy zniszczenie wieży będzie dla ciebie skutkować większym problemem niż zyskiem.
Mechaniki wspomagające niszczenie wież
W niszczeniu wież mogą ci pomóc pozostali członkowie twojej drużyny i oczywiście twoje fale stworów. Poza tym możesz skorzystać z kilku dodatkowych opcji:
- Portal Zz’Rot, który przyzywa dodatkowe krótko żyjące stwory, zadające wieżom znaczne obrażenia (więcej informacji podałem w innym moim wpisie poświęconym właśnie temu przedmiotowi),
- Rift Herald, który może ci pomóc w zniszczeniu wrogiej wieży, o ile twoja drużyna pokona go w danym meczu,
- kontrolowany smok, dostępny tylko dla drużyny, w której gra Mordekaiser,
- pozostałe stwory przyzywane przez bohaterów, które mogą nie tylko zadawać obrażenia wieżom, ale potencjalnie także przyjąć na siebie część ostrzału,
- bombę Ziggsa, która pomaga w kończeniu niszczenia wież.
Niszczenie wież nie tylko otwiera mapę, pozwalając na bezpieczniejsze przemieszczanie się po jej wrogiej części, ale dostarcza też złota i doświadczenia.
Podsumowanie
Podsumowując, rozważ czy szybkie popchnięcie wieży nie skomplikuje twojej sytuacji. W trakcie niszczenia kolejnych konstrukcji drużyny przeciwnej możesz mieć do dyspozycji sojuszniczych bohaterów, ale także wiele dodatkowych stworów. I przede wszystkim, im więcej zniszczonych wież, tym łatwiej wygrać grę.