Czy masz problem z kampanią do gry Worms Revolution Extreme? W tym artykule znajdziesz opis przejścia z drugiego motywu – Plaża (misje od 9 do 16 z 32 w całej kampanii) w grze Worms Revolution Extreme.
Grę Worms™ Revolution Extreme można zakupić w oficjalnym sklepie PlayStation.
Spis treści
Plażowi bandyci
Polecam dobrać do zespołu zwiadowcę jako pierwszego robala, ponieważ ten typ jednostki jako jedyny jest w stanie przejść przez wąski tunel. W skrzyniach znajdziesz Pocisk z naprowadzaniem i Teleport. Cienias znajduje się obok zapalniczki. Zostaw przy nim Minę i oddal się maksymalnie w kierunku swoich pozostałych robali. Obrażenia z eksplozji Miny i zapalniczki wystarczą, żeby go wyeliminować.
Jeżeli do drużyny nie wybierzesz więcej zwiadowców, to kolejne robale nie są w stanie przejść przez ten tunel. Skorzystaj z Plecaka odrzutowego. Do wyeliminowania Bąbla, Mina już nie wystarczy, więc podłóż Dynamit. Opalonemu wrzuć Bombę odłamkową, aby wpadł do znajdujących się pod nim Min. To wystarczy, żeby się go pozbyć. Na koniec jeszcze wleć do wrogiego robala Piachu, przy wykorzystaniu Plecaka odrzutowego. Możesz użyć niemal dowolnej broni. Ja skorzystałem ze Strzelby ze względu na możliwość oddania dwóch strzałów dokładnie w wymierzony cel – bez negatywnego wpływu wiatru czy grawitacji.
Fala zniszczenia
Tym razem nasze robale mają dużo więcej punktów życia bo po 150. Już w pierwszej turze możesz uwięzić robala Parasola, zrzucając na niego obiekt fizyczny – butelkę z wodą. Wystarczy, że kilka razy na nią skoczysz i spadnie na dół (możesz sprawdzić w jaki sposób na powyższym filmie).
Skup się na pozostałych robalach. Po przejściu na drugą stronę wzniesienia, na którego szczycie stała na początku butelka z wodą, korzystaj z Bazooki, Min i Dynamitu. Gdyby twoje robale znalazły się pod wodą w trakcie misji, to użyj Odpływu.
Życie to nie tylko plaża
Robale przeciwnika znajdują się w takiej pozycji, że o ile do pierwszego (Cieniasa) jest swobodny dostęp, to do kolejnych już niekoniecznie. Twoje robale zaczynają w jamie i w kolejnych turach będziesz mieć okazję poruszać się kolejno tymi najbliżej wyjścia. Dlatego wykorzystaj ten fakt i wychodź nimi w kolejnych turach na powierzchnię, żeby nie utrudniać przemieszczania pozostałym swoim robalom.
W pierwszej kolejności zniszcz wrogie działko strażnicze i cofnij się, żeby się schować. Działko przeszkadzałoby w trakcie podchodzenia do robali przeciwnych. Po jego zniszczeniu możesz już przejść pod terenem i dotrzeć do Cieniasa. Poza zwiadowcą staraj się używać jak najczęściej skoków, aby przemieszczać się szybciej. Cieniasa możesz utopić przy pomocy odpowiednio wycelowanej Bomby wodnej.
Następnie wleć przy pomocy Plecaka odrzutowego na napuchniętą rybę i zrzuć wrogim robalom Granat. W kolejnych skrzynkach z rączką w tej misji znajdziesz Palniki, więc dopóki nie pozostanie ci do wyeliminowania jedynie Piachu, to nie ma sensu się na nich skupiać. Wrogie robale znajdują się na stosunkowo małej przestrzeni, więc jeżeli masz taką możliwość, to zrzucaj je do wody – przy pomocy Kija bejsbolowego czy Smoczej kuli. Gdy konieczne będzie zadanie większych obrażeń, to wykorzystaj Dynamit. Dynamit nie zsunie się z pochyłej powierzchni jak Mina.
Strzeżcie się, piraci!
Stosując ten sposób, można ukończyć 12 misję kampanii Worms Revolution Extreme (Strzeżcie się, piraci!) poniżej 5 minut – w filmie: 4:59.27. Na początku należy się skupić na wyeliminowaniu Krabika. Świetnie sprawdzi się do tego Bazooka. Masz do niego łatwy dostęp przy pomocy robali: Weeble, Vikto i Lady. Jeżeli jesteś, za daleko, to skorzystaj ze spadochronu. W tej misji nie ma liny. Przy odpowiednio wycelowanym strzale możesz aktywować minę za Krabikiem i sprawić, że spadnie on do wody.
Robal G lepiej się sprawdzi w ostrzeliwaniu Parasola. Przy odpowiednio wycelowanym strzale z Bazooki, Parasol spadnie na dół i znajdzie się obok Wodorosta. Następnie należy przy pomocy spadochronu udać się na najniższy poziom. Strzał z Bazooki w zapalniczkę spowoduje eksplozję, która będzie skutkować zatopieniem kilku robali znajdujących się na najniższym poziomie. Stracisz w ten sposób także 1 ze swoich robali. Niedobitka z drużyny przeciwnej możesz wyeliminować kijem bejsbolowym lub pistoletem na wodę i topiąc go.
Ahoj, nadchodzi ból!
Wielu z przeciwników jest wyraźnie wystawionych, co ułatwia ich ostrzeliwanie. Na wszelkie bronie z namierzaniem należy jednak poczekać kilka tur. Najlepiej jest zacząć od Krabika, do którego masz łatwy dostęp robalami, którymi zaczynasz. Do jego wyeliminowania wystarczy odpowiednio wycelowany strzał z Bazooki. Krabik zsunie się do wody i utonie. Musisz jednak uważać na Miny. W tej misji aktywują się na tyle szybko, że jeżeli się zbliżysz, to już nie zdążysz uciec.
Swoim robalem wysuniętym najbardziej na lewą stronę wyspy będziesz mieć bezpośredni dostęp do Wodorosta. Możesz go wyeliminować przy pomocy Smoczej Kuli.
Na Opalonego najlepiej wykorzystać Atak z powietrza. Wyceluj także w znajdującą się na prawo od niego zapalniczkę, aby wywołać dodatkowe eksplozje. Dzięki temu Bąbel również otrzyma obrażenia. Nawet po zużyciu wszystkich broni z automatycznym namierzaniem, lepiej jest pozostać w ukryciu. Wrogie robale będą potrzebować kilku tur, aby się przebić przez teren.
Gdy będziesz mieć już dostęp do Bunkrołamacza, użyj go na beczce przy Bąblu, aby zadać większe obrażenia. Parasola możesz wyeliminować swoimi dwoma robalami znajdującymi się pod nim po lewej stronie planszy. Proponuję użyć do tego Bazooki. Gdy Parasol zginie, możesz użyć Plecaka odrzutowego na odpowiednio lekkim robalu (innym niż strażnik) i podlecieć do wrogiego robala – Piachu. Jeżeli to konieczne, to możesz przełączyć pomiędzy robalami (po wybraniu z ekwipunku Wyboru robala, użyj najpierw krzyżyka, a później trójkąta, aby je przełączyć). Zrzuć do robala Piachu dynamit z góry. To nie wystarczy, aby od razu zginął, ale po paru turach utopi się w zbiorniku z wodą.
Aby się nie wystawiać na ostrzał swoimi robalami na prawej stronie wyspy, możesz skorzystać z Palników i Bazooki, aby przekopać się pod pozostałe wrogie robale. Użycie Teleportu jest szybsze, ale wystawi cię na ostrzał.
Bijatyka na plaży
Najbliżej, na początku misji Bijatyka na plaży, znajduje się wrogi robal – Opalony. Podejść do niego można bez konieczności wykorzystywania liny czy spadochronu. Kolejnym robalem, którego należy ostrzelać (ponieważ to on będzie się poruszać jako kolejny), jest Bąbel.
W dolnym przejściu, w drodze do muszli, znajduje się skrzynia ze Staruszką. Po jej zebraniu można jeszcze w tej samej turze dostać się do Opalonego przy pomocy Plecaka odrzutowego i potraktować go dynamitem. Wykorzystany do tego przez ciebie robal będzie się znajdować w świetniej pozycji i najlepiej się na niego w kolejnych turach przełączać Wyborem robala (aktywowanie krzyżykiem i zmiana robala trójkątem). Do wyeliminowania Opalonego powinien wystarczyć jeden strzał ze Strzelby.
Następnie możesz się spodziewać grupy wrogich robali, zgromadzonych w prawej dolnej części ekranu. Użycie na nich zebranej Staruszki będzie skutkować znacznymi obrażeniami zadanymi każdemu z nich. Na wyeliminowanie niedobitków powinny wystarczyć pojedyncze strzały ze Strzelby. Użyj Spadochronu, jeżeli nie masz czystego strzału i stań odpowiednio daleko, aby zamiany w nagrobki nie zadały obrażeń twojemu robalowi.
Przebicie Bazooką ścian zbiornika z wodą nad Krabikiem sprawi, że woda zrzuci Cieniasa na niższy poziom. Postaw obok niego działko, aby uniemożliwić mu zaatakowanie twoich robali. Przy odpowiednim ustawieniu, zada ono obrażenia także Bąblowi, gdy wreszcie zrzucisz go na niższy poziom. Prawdopodobnie ostatnim robalem, który pozostanie w drużynie przeciwnej, będzie Krabik. Jeżeli ucieknie z wnęki wypełnionej wodą, to i tak będziesz miał w tamtej okolicy swoje robale. Ponad 50 obrażeń jest w stanie zadań m.in. Owca, gdy wybuchnie odpowiednio blisko.
Piasek i zniszczenie
Z perspektywy naszego pierwszego robala, Piachu jest schowany za działkiem, więc nie ma do niego łatwego dostępu. Lepiej jest zacząć od użycia Plecaka odrzutowego, aby pozbyć się Parasola. Plecak aktywuje się krzyżykiem, po czym należy sterować gałką analogową. Ponowne użycie krzyżyka (lub koniec paliwa) deaktywuje Plecak odrzutowy. Parasola można wyeliminować przy pomocy Kija bejsbolowego i zrzucić go do wody.
Następnie strzel z Bazooki, aby Piachu spadł obok zapalniczki. Przy odpowiednim kącie, strzał z Bazooki w robala Bąbel spowoduje kilka efektów:
- butelka z wodą pęknie i zacznie podtapiać znajdujące się w pobliżu robale,
- Mina aktywuje się z powodu pobliskiego Bąbla,
- zapalniczka dodatkowo wybuchnie z powodu eksplozji Miny, zadając robalom Piachu, Bąbel i Cienias dodatkowe obrażenia.
Atak z Powietrza w połączeniu ze znajdującą się obok Opalonego beczką spowoduje śmierć tego wrogiego robala. Pozostałe robale same się zbliżą przy użyciu Teleportów. Można je wyeliminować przy pomocy takich broni jak Dynamit, Działko strażnicze, Ogniste uderzenie czy Mina. Gdy któryś z wrogich robali wciąż ma ponad 50 punktów życia, to odpowiednim wyborem na jedną turę jest Owca – w najbliższej odległości zadaje 55 punktów obrażeń.
Boss: Kapitan Trap
Jest to 8 i ostatnia misja w motywie plaży oraz 16 misja kampanii (z 32). W trakcie tej misji pojawia się drugi boss – kapitan Trap. Liczba broni jest ograniczona jak w samouczkach. Na pierwszego wrogiego robala należy użyć Ognistego uderzenia, aby wpadł do dołka z Miną. Drugiego spychamy do analogicznego dołka przy pomocy Mobilizatora. Nawet jeżeli nie uda ci się trafić do kolejnego dołka za pierwszym razem trzecim robalem, to i tak cię nie zaatakuje.
Gdy po przeciwnej stronie pozostanie jedynie kapitan Trap, otrzymasz ze skrzyń potrzebny Spadochron i Bazookę. Należy strzelić w zapalniczkę przy pomocy Bazooki, aby otworzyć zbiornik z wodą. Dzięki temu pozbędziesz się znajdujących się na niższym poziomie Działek strażniczych. Misję należy skończyć w kolejnej turze. Zeskocz z aktywnym Spadochronem przy lewej gałce wychylonej w prawo, aby uniknąć Min. Zbierz skrzynię. Znajdujący się w niej Dynamit postaw na telefonie obok kapitana Trapa i ucieknij jak najbliżej prawej krawędzi ekranu.