W tym wpisie znajdziesz poradniki z filmami pokazującymi jak rozwiązać wszystkie łamigłówki ostatniego motywu – Podwórko – w grze Worms Revolution Extreme. W przeciwieństwie do kampanii, motywy składają się nie z 8, a z 5 misji.
Spis treści
Samotny i niebezpieczny
Na początku masz do dyspozycji tylko Młot pneumatyczny. Wybierz go, podejdź do prawej krawędzi, skocz w kierunku apteczki i od razu go użyj. Po wylądowaniu wyłącz go. W ten sposób nie otrzymasz żadnych obrażeń. Dzięki tej apteczce będziesz mieć ponad 100 punktów życia. Następnie zbierz skrzynkę z Dynamitem, postaw go po lewej stronie i nie uciekaj. Eksplozja sprawi, że robal wyląduje przy kolejnych skrzynkach. Masz wystarczająco punktów życia, aby to przeżyć. Zbierz komplet skrzynek, podejdź do lewej krawędzi i po prostu skocz w przepaść. To też przeżyjesz.
Użyj Telekinezy, aby uzyskać kontrolę nad znajdującym się nad Tobą obiektem fizycznym. Obróć go trójkątem i użyj go jako mostu pomiędzy poszczególnymi fragmentami terenu. Skrzynka z bronią spadnie na dół i będzie ją można zebrać. Zawiera Atak z powietrza. Zmień kierunek nalotu na przeciwny przy pomocy trójkąta i wyceluj w beczkę na fragmencie terenu, na którym Vickto zaczynał ten poziom. To wystarczy, żeby woda zabrała ze sobą wrogiego robala, gwarantując nam zwycięstwo.
Głęboko okopany
Zacznij od zebrania skrzyni po prawej stronie. Zawiera Ogniste uderzenie. Użyj go na Elektromagnesie przy prawej krawędzi. Po tym zrzuć jeszcze Burakowi Minę. Elektromagnes sprawi, że będzie ona eksplodować zaraz przy nim.
W skrzyni po lewej stronie znajdziesz Smoczą kulę. Wskocz na platformę i użyj jej na drugim Elektromagnesie. Spadający Elektromagnes odsunie Minę w kierunku Banjo. To wystarczy, żeby go wyeliminować i stworzyć dziurę w terenie.
Teraz możesz już użyć Spadochronu i zebrać skrzynię z Teleportem. Teleportuj się nad ostatnią skrzynkę. Znajdziesz w niej Kij bejsbolowy. Skocz na uchwyt pędzla. Vickto zleci z pędzlem na dół i ostatecznie wyląduje obok Stokrotki. W decydującej turze podejdź do wrogiego robala i Kijem besjbolowym zrzuć go do wody.
Czarna owca
Przebij się najpierw na dół przy użyciu Młotu pneumatycznego, żeby zebrać pierwszą skrzynkę. Zawiera Smoczą kulę. W kolejnej turze zbierz kolejną z Elektromagnesem i umieść go w trybie odpychania we wnęce po lewej stronie.
Następnie użyj Palnika i zbierz kolejną skrzynię. Znajdziesz w niej drugi Elektromagnes. W kolejnej turze musisz przesunąć wrogiego robala – Kosyniera. Podejdź z lewej strony i użyj do tego Smoczej kuli.
Drugi Elektromagnes umieść po lewej stronie w trybie przyciągania we wnęce nad beczkami i Minami. Aby zapoczątkować reakcję łańcuchową, teleportuj się do wnęki po prawej stronie Min nad 3 wrogimi robalami.
Czyj to ogród?
Zbierz pierwszą skrzynkę z bronią i użyj Uzi na znajdującej się po prawej stronie beczce z olejem. Obiekt fizyczny wypełni zbiornik z wodą. Zbierz kolejną skrzynkę – z Dynamitem. Podstaw go przy ściance i odskocz w lewo. Po przebiciu drogi przez ściankę wskocz po skrzynię z UFO. W tym miejscu zostaw jeszcze Elektromagnes w trybie odpychania, aby zrzucić Minę na dół.
Doskocz w pobliże Miny, aby ją aktywować i natychmiast odskocz z powrotem. Stworzy się przejście. Skorzystaj z niego, aby zebrać znajdujący się w kolejnej skrzynce Teleport. Teleportuj się do dwóch kolejnych skrzynek. Znajdziesz w nich Dynamit i Strzelbę. Strzelba ma 2 ładunki. Użyj po jednym na każdą z beczek z olejem. Otworzy się wnęka na dół, dzięki czemu woda zabierze ze sobą Miny.
Możesz już bezpiecznie przejść po terenie, na którym znajdowały się Miny. Spokojnie doskoczysz na drugą stronę, aby zbliżyć się do wrogiego robala – Rolnika. To jest moment na wykorzystanie UFO. Użyj go na tym samym obiekcie fizycznym, który wykorzystałeś na początku. Zmień tylko trójkątem jego kąt i wykorzystaj go jako platformę, aby podejść do Rolnika.
Użyj podwójnego skoku, aby wdrapać się na obiekt fizyczny. Na koniec podejdź do wrogiego robala, pozostaw mu Dynamit i oddal się na bezpieczną odległość przed eksplozją.
Czas wykopków
Na początku masz tylko 2 belki, z których możesz skorzystać. Musisz stworzyć z nich fragment przejścia nad wodą. Pierwszą z nich będzie można później przesunąć. Mimo wszystko jednak musisz ustawić je na tyle odlegle od siebie, aby skacząc pomiędzy nimi, przy dwóch belkach pokonać już ponad połowę dystansu. Uważaj, aby nie rozstawić ich za daleko bo wpadniesz do wody. Możesz sugerować się zarówno powyższym filmem jak i poniższym zrzutem ekranu.
Wykorzystując UFO, możesz przesunąć pierwszą belkę. Ustaw ją tak, aby doskoczyć z niej do kolejnego stałego lądu. Wskakując wyżej, pozbieraj 2 znajdujące się na tej samej wysokości skrzynki, w których znajdziesz Elektromagnes i Ogniste uderzenie. Elektromagnes zostaw w trybie odpychania we wgłebieniu w terenie.
Teraz możesz już wskoczyć wyżej i zebrać znajdującą się w kolejnej skrzynce Minę. Jedną z Min zrzuć na lewą stronę, a drugą na prawą. Wyeliminujesz w ten sposób dwa wrogie robale. Później zejdź po skrzynkę po lewej stronie. Znajdziesz w niej UFO, które umożliwia przedłużenie ścieżki. Ustaw jedną z belek po prawej stronie i zbierz skrzynkę z Bunkrołamaczem. Ustaw się w bezpiecznej odległości po prawej stronie Stokrotki i użyj na niej Bunkrołamacza.
Następnie jedyne czego możesz użyć, to Ogniste uderzenie. Zbij naczynie z wodą i ustaw się w taki sposób, aby nie utonąć. Woda zmyje Minę na drodze do skrzynki, dzięki czemu możesz już bezpiecznie po nią zejść. Użyj Boggy B na ostatnim wrogim robalu i ciesz się z ukończenia ostatniej już łamigłówki w grze Worms Revolution Extreme. Za przejście wszystkich łamigłówek otrzymasz trofeum Prężny umysł.