Pixel Connect 2019

Pixel Heaven to festiwal, któremu towarzyszy wydarzenie dedykowane pracownikom GameDevu i mediom – Pixel Connect. Podczas tego dodatkowego dnia mają miejsce zarówno prelekcje dotyczące aktualnych trendów jak i prezentowane są nowe produkcje oraz firmy z branży. Na Pixel Connect 2019 przewinęły się m.in. takie tematy jak: Fortnite, sposoby monetyzacji gier i hyper casual.

Część wystawowa

Uczestnicy Pixel Connect mogli zagrać w gry kilku wystawców. Możliwość uzyskania informacji zwrotnej była niezwykle cenna dla wystawiających bo wiele osób odwiedzających ich stanowiska również pracuje na co dzień w branży gier. Największym zainteresowaniem cieszyło się stoisko VIRO, wykorzystujące gogle VR od HTC. Swoje stoisko miał też ACRAM, tworzący cyfrowe planszówki. Sami pracownicy określają swoją grupę docelową jako „niszę w niszy”. Były też 2 stanowiska do gry w Blademaster: Duelist i tajemnicze stanowisko Unit9. Do Unit9 wrócę jednak później.

Zabawa z VR na stanowisku VIRO na Pixel Connect 2019
Największym zainteresowaniem na Pixel Connect 2019 cieszyło się stanowisko VIRO

Część prelekcyjna

Sądząc po tłoku na sali wykładowej podczas wielu wystąpień, najważniejsza dla uczestników była właśnie część prelekcyjna. Swoje wystąpienia mieli m.in. prawnicy związani bezpośrednio z branżą.

Odbył się też panel dyskusyjny na temat, który budzi aktualnie wśród graczy wiele kontrowersji: „Jak zarabiać na grach?”. Zaproszone osoby wyrażały swoje opinie zarówno jako pracownicy GameDevu jak i też gracze.

Panel dyskusyjny nt. "Jak zarabiać na grach?"  na Pixel Connect 2019
Na Pixel Connect 2019 odbył się panel dyskusyjny, podczas którego rozmawiano jak zarabiać na grach

Później przedstawiciele firmy Gameset opowiadali o sukcesie gry Fortnite w efekcie działań marketingowych, które nie miały tego tytułu przestawiać jako produkcji eSportowej. Wymagało to współpracy z wieloma twórcami, którzy również mogli wiele zyskać na tych działaniach. Dzięki zorganizowaniu turnieju dla influencerów (którzy wzięli w nim udział bezpłatnie), wielu z nich odnotowało rekordy oglądalności.

Wreszcie odbył się wykład firmy Huuuge Games (Tap Tap Games) na temat gier hyper casual. Prelegent Paweł Weder wskazał jakimi cechami charakteryzują się tego typu gry i nakreślił problemy związane z docelową grupą graczy.

Wykład "Hyper-Casual. Why it works" prowadzony przez Pawła Wedera z Huuuge Games na Pixel Connect 2019
Paweł Weder z Huuuge Games wyjaśnił sukces gier hyper casual i przedstawił wyzwania z nimi związane

Na tym część prelekcyjna się oczywiście nie skończyła. Wiele jej wykładów zasługuje na dedykowany wpis, ale wspomnę jeszcze tylko o jednym. Możliwe, że nie kojarzysz firmy Unit9, ale wykonuje ona bardzo nietypowe zlecenia – jak na przykład drukarka wodna. Wykład dotyczył kampanii reklamowej dla firmy OnePlus. Organizowany podczas jej trwania konkurs wymagał nie tylko rozwiązywania zagadek na smartfonie, ale w późniejszych etapach także wykorzystania specjalnej płytki stworzonej właśnie na potrzeby tego konkursu.

Podsumowanie Pixel Connect 2019

Podsumowując, na Pixel Connect 2019 odbyło się wszystko o czym wspominałem w zapowiedzi. To wydarzenie jednak nie zyskuje na popularności na przestrzeni kolejnych lat i wciąż daleko mu do Game Industry Conference. Myślę, że głównym powodem jest ustawianie go w harmonogramie Pixel Heaven na czwartek. O ile można zorganizować sobie jeden dzień wolnego na udział, to osoby spoza Warszawy muszą zaplanować sobie jeszcze piątek we własnym zakresie bo Pixel Heaven startuje dopiero o 16:00.

Zobacz też

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *