Podsumowanie Pixel Connect 2019 i Pixel Heaven 2019

Pixel Connect 2019 i Pixel Heaven 2019 już za nami, ale skoro trwały one w sumie 4 dni, to należałoby to jakoś podsumować. O ile Pixel Connect był organizowany dla pracowników GameDevu i mediów, to w Pixel Heaven 2019 każdy mógł wziąć udział. Były atrakcje dla fanów gier komputerowych, retro, komiksów i gier planszowych.

Nie wyraziłeś/wyraziłaś zgody na cookies z Google Youtube. Aby uzyskać dostęp, kliknij tutaj i wyraź zgodę w preferencjach cookies.

Pixel Connect 2019

Na Pixel Connect zorganizowanym w czwartek 16.05.2019 r. miały miejsce prelekcje i panele dyskusyjne. Kilka firm oferowało też możliwość wypróbowania ich produkcji. W tym roku w sali konferencyjnej pojawiły się m.in. takie tematy jak marketing na przykładzie gry Fortnite, gry hyper casual i zarabianie na grach. To wydarzenie nie zyskuje jednak na popularności na przestrzeni kolejnych lat. Myślę, że głównym powodem jest organizowanie go w czwartek. Można zaplanować sobie jeden dzień wolnego na udział. Tylko osoby spoza Warszawy mają kolejnego dnia dodatkowo pod górkę bo Pixel Heaven startuje dopiero o 16:00.

Wypełniona strefa planszówek na Pixel Heaven 2019
W tym roku zdarzało się, że w strefie gier planszowych nie było ani jednego wolnego stołu

Pixel Heaven 2019

Podobnie jak rok temu, festiwal Pixel Heaven trwał 3 dni – od piątku do niedzieli (17-19.05.2019 r.). Organizatorzy zadbali o atrakcje dla fanów gier komputerowych, retro, komiksów i gier planszowych. Pixel Heaven kładzie duży nacisk na gry indie i podczas festiwalu zajmują one znaczną część Miejskiej Zajezdni Autobusowej w Warszawie. Pomimo niepokojąco skromnej frekwencji w piątek i ulewy w sobotę, odwiedzający dopisali w sobotę i w niedzielę, wypełniając teren festiwalu. Do wielu stanowisk ciężko się było dostać, a niektóre atrakcje na głównej scenie wzbudzały takie zainteresowanie, że trudno było o miejsce siedzące.

Gry i filmy

Na Pixel Heaven można nie tylko wypróbować gry niezależne, ale też pograć w stare produkcje. Nie będę się rozwodzić nad Tekkenem czy Pongiem na najstarszych konsolach, tylko przejdę od razu do nowszych tytułów. Wśród gier niezależnych pojawiło się kilka przygodówek point-and-click. Zapoznałem się zarówno z 3 Minutes to Midnight jak i TSIOQUE. Nie starczyło mi jednak czasu na ogranie wszystkich gier ani nawet tych, które wygrywały Pixel Awards na Pixel Heaven 2019. Do gry Liberated, która wygrała aż w 4 z 12 kategorii, stanowiska były nieustannie oblegane.

Podczas Pixel Heaven 2019 odbyła się również transmisja filmu The Commodore Story Stephena Fletchera. Niestety pomimo zapowiedzi, pod filmem nie były wyświetlane polskie napisy. A przy nagłośnieniu pozostawiającym wtedy wiele do życzenia, wcale się nie dziwię, że część widzów była wyraźnie niezadowolona.

Panel dyskusyjny
Na jednym z paneli Michał Nowakowski podkreślał, że CD Projekt ma ambicje, aby stać się najlepszym deweloperem gier na świecie

Prelekcje i panele dyskusyjne

Na tegorocznym Pixel Heaven na dużym ekranie mogliśmy obejrzeć aktualny status postępu nad grą Chernobylite. Przedstawiciele firmy The Farm 51 pokazali na żywo fragment rozgrywki.

Zorganizowano też kilka niezwykle ciekawych paneli dyskusyjnych. Pracownicy firm Bloober Team i The Farm 51 przedyskutowali temat polskich growych horrorów na światowym rynku, a Aleksy „Alex” Uchański przeprowadził ciekawą rozmowę z członkiem zarządu CD Projekt nt. dotychczasowych osiągnięć firmy i planów na przyszłość. Do tego ekspresowo przeszliśmy niemal przez każdy okres rozwoju telewizyjny programów growych w Polsce z osobami pracującymi przy Escape, Hyperze czy Polsat Games.

Tradycyjnie odbyła się też rozmowa Marcina Drewsa z Adrianem Chmielarzem, w której poruszono nie tylko stan projektu Witchfire, ale też takie tematy jak gatunek gier przygodowych na aktualnym rynku. I dostaliśmy kolejne potwierdzenie – nie będzie Tajemnicy statuetki 2.

Zobacz też

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *