Zdarzyło ci się kiedyś źle oszacować zasięg wieży, przez co przeciwnicy zgarnęli łatwe zabójstwo? A może chcesz się dowiedzieć dlaczego tobie się on nie wyświetla? W tym poradniku omówię zasięgi wież i ich wpływ na styl gry.
Każda wieża na mapie charakteryzuje się określonym zasięgiem widoczności i znacznie mniejszym zasięgiem ataku. Przeciwna wieża cię zaatakuje, gdy będziesz znajdować się w jej zasięgu ataku i staniesz się jej kolejnym celem. Po więcej informacji odsyłam do mojego poradnika dotyczącego priorytetów ataku wież.
Jeżeli wieża już wystrzeliła pocisk w twoim kierunku, to nie marnuj Błysku (z angielskiego: Flash), aby natychmiast opuścić obszar jej zasięgu. Ten pocisk i tak cię trafi.
Ciekawe zachowanie wież możesz zaobserwować na mapie Twisted Treeline. Wieża cię nie zaatakuje, jeżeli ukryjesz się w krzakach – nawet w jej zasięgu. Analogicznie możesz też stanąć za ścianą. Wieża zaatakuje cię dopiero, gdy zauważą cię wrogie stwory. Co ciekawe, mapa nie jest pod tym względem symetryczna.
Trzymając odpowiedni dystans możesz nękać swoich przeciwników pod ich wieżą, unikając jej obrażeń. Musisz jednak opuszczać zasięg ataku takiej wieży zanim wystrzeli ona kolejny pocisk.
Jeżeli brakuje ci jeszcze wyczucia, na ile da się zbliżyć do pobliskich wrogich wież, to możesz poćwiczyć przy włączonej widoczności ich zasięgu. Ta opcja dostępna jest jednak tylko dla tych trybów:
- Gra Niestandardowa przeciwko botom,
- Summoner’s Rift i Twisted Treeline przeciw Sztucznej Inteligencji,
- Samouczek,
- Trening Bojowy,
- Narzędzie Treningowe.
Aby włączyć widoczność zasięgu wież, przechodzę wciskając przycisk Escape do OPTIONS > GAME i zaznaczam opcję “Show turret range indicator (Coop vs AI only)”.
Podsumowując, wieże charakteryzują się zarówno zasięgiem widoczności jak i ataku. Zasięg ataku możesz włączyć w opcjach dla niektórych trybów gry.